Onderwerp bekijken

De Papendrechtse IJsclub P.IJ.C. website » Techniek, Training, Materiaal » Schaatstechniek
 Onderwerp afdrukken
anderen zu gelangen
xiaoxiangyu
Dit jaar ging het echter niet alleen over mijn hardlopen. Het was mijn eerste jaar voltijds coachen en ik heb dit jaar veel geweldige hardlopers kunnen helpen bij het doen van briljante dingen. Dus zelfs als ik niet in staat was om zelf te rennen, heb ik deel kunnen uitmaken van hun Nike Air Max 97 Damen races.

Ik vind het niet erg om uit te vallen van races of niet in staat zijn om een ??tijd te lopen dat ik een deel van de blessure zo veel achtervolg als het feit dat ik helemaal niet kan rennen. Als het erop aankomt, hou ik gewoon van rennen en zou ik graag nooit meer aan een race meedoen als dat de enige manier was waarop ik kon blijven rennen.

Toch was het niet leuk om de halve marathon van Peterborough te verlaten. Ik heb 10 weken goed getraind voordat ik pijn in mijn been kreeg waardoor ik me gemakkelijker voelde en niet volledig was opgelost op een racedag. Aan de positieve kant weet ik dat ik sneller en sterker liep in training dan voorheen. Dus hoewel ik geen tijd kreeg om dit te valideren, weet ik dat het harde werk zijn vruchten heeft afgeworpen.

Ik was ook onwel dit jaar. Ironisch genoeg zat ik op de dag dat ik South Downs Way 50 moest doen, maar me had teruggetrokken, Nike Air Force 1 Womens midden op de nacht op een brancard in A&E gezeten. Ik denk dat ik liever de 50 had gedaan bij de keuze. Het gaat nu goed met me, maar het heeft even geduurd voordat ik doorhad wat er aan de hand was en daarover heen kon.

De afgelopen maand heb ik minder kilometers afgelegd, weer gaan zwemmen en een paar keer per week naar de sportschool geslagen en (vingers gekruist) mijn been dat een tijdje ongelukkig was na de helft is alles weer ok.

Dus ik denk dat wat ik dit jaar heb geleerd, is genieten van de goede runs wanneer ze komen, voldoening uit die PB's halen, maar vooral genieten van kunnen rennen en het niet als vanzelfsprekend beschouwen.

Ik vroeg mijn vriend Josie om me de andere dag te laten zwemmen. Ik heb lange tijd niet gezwommen en om verschillende redenen, hoewel ik een massale zwemstart van een Ironman met 2000 andere zwemmers overleefde, was ik zenuwachtig om naar het zwembad te gaan.

Het kan eng en intimiderend zijn Nike Air Max Thea Womens om voor het eerst of na een lange onderbreking iets te doen, en voordat je het weet, heb je het zes maanden uitgesteld. Ook al wil je het echt doen.

In september zwommen mijn vrienden Josie en Liz de lengte op Coniston (dat is het en zij daarboven, allemaal op 8 km Nike Air Max 270 Herren afstand). Begin vorig jaar waren beide redelijk nieuwe zwemmers, dus ik vroeg hen om enkele tips om aan de slag te gaan. Dit is wat ze zeiden.

Hier zijn enkele dingen die me zorgen baren / verward maakten of die ik nuttig had gevonden als ik begon te zwemmen ...

Voor zoiets kleins kan een zwemkostuum een ??zeer intimiderend stukje uitrusting zijn. Zodra je het worstelt en in het water komt, zul je je realiseren dat niemand de minste aandacht schenkt aan hoe je eruit ziet. Al snel wordt het gewoon een ander stuk trainingskleding.

Wanneer je voor het eerst begint, is het doel niet om zo snel mogelijk van het ene uiteinde van het zwembad naar het andere te komen. Ik zeg dit uit ervaring; een paar jaar geleden, toen ik voor het eerst in ongeveer tien jaar in het zwembad Nike Air Max 270 Damen kwam (omdat ik een triatlon was ingegaan en 10 weken had om te Nike Air Pegasus 83 Heren oefenen zonder verdrinking) gaf ik die eerste 20 meter (van een 33m zwembad) alles wat ik gehad. En toen moest ik een paar minuten aan de kant van het zwembad hangen en naar adem snakken, terwijl ik op adem kwam en me afvroeg waarom het zo moeilijk was.

Zwemmen reageert niet goed op paniek. Het is ritmisch, en als je eenmaal in een ritme zit (vaak door een Adidas Tubular Womens beetje langzamer te gaan), stroomt het allemaal op een manier die niet veel geselen en sputteren met zich meebrengt (nogmaals - de harde manier geleerd!)

Zwemfitness gaat zoveel sneller dan hardloopfitness. Houd vol, de resultaten komen eraan!
 
Spring naar forum: